Connect with us

Social

ANPC: Recomandări asupra fenomenului de „phishing”

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) recomandă consumatorilor să fie atenţi la fenomenul de phishing în condiţiile în care pandemia de Covid – 19 a impulsionat achiziţiile în mediul online.

„Pandemia de Covid – 19 a împins, mai mult ca oricând, consumatorii spre achiziţiile din mediul online, dar şi spre efectuarea multor plăţi în regim online. Online-ul vine, fără doar şi poate, cu o serie foarte mare de beneficii, însă, deloc de neglijat rămân şi riscurile. Un risc foarte mare îl reprezintă datele cu caracter personal. Fără o atenţie sporită ele riscă să ajungă în baze de date care pot pune probleme, deoarece au ca scop doar înşelătoria”, susţine preşedintele Autorităţii Naţionale Pentru Protecţia Consumatorilor, Claudiu Dolot, într-o postare pe Facebook. Acesta îşi doreşte o mai bună informare a consumatorilor asupra fenomenului de „phishing”.

În primul rând, reprezentanţii ANPC sfătuiesc consumatorii să se ferească de ofertele „prea bune ca să fie adevărate” întrucât sub acestea se pot ascunde înşelătoriile.

„ANPC vine în sprijinul consumatorului cu următoarele sfaturi: Fereşte-te de oferte „prea bune ca să fie adevărate”; verifică cu atenţie adresele URL şi adresele de e-mail; confirmă autenticitatea înainte de a oferi informaţii cruciale; utilizează un furnizor de e-mail cunoscut; fii precaut la eforturile de caritate în ceea ce priveşte evenimentele din întreaga lume; instalează un antivirus cu protecţie împotriva phishing-ului; raportează atacuri potenţiale de phishing”, arată postarea ANPC.

De asemenea, reprezentanţii ANPC spun că atacurile de phishing sunt relativ uşor de evitat dacă „eşti educat despre modul în care funcţionează”, iar cel mai uşor mod de a te menţine în siguranţă este să nu dai niciodată informaţii sensibile sau importante oricui online, decât dacă eşti 100% sigur că aceştia reprezintă o sursă de încredere.

Phishingul este un tip de infracţiune informatică ce permite hackerilor să se dea drept reprezentanţi ai unei autorităţi, reprezentanţi ai serviciilor pentru clienţi sau alte surse de încredere, pentru a-ţi fura cele mai valoroase informaţii personale.

Atacurile de tip phishing se produc, de obicei, prin e-mail, dar pot avea loc şi prin mesaj text sau chiar apeluri telefonice.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință