Connect with us

Social

SiguranţaOnline: Campanie de informare despre cum să ne protejăm de fraudele online

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), Poliţia Română şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB) lansează campania #SiguranţaOnline pentru informarea cetăţenilor în vederea protejării împotriva fraudelor online

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), Poliţia Română şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB) lansează campania #SiguranţaOnline pentru informarea cetăţenilor în vederea protejării împotriva fraudelor online.

„Campania de educaţie digitală a cetăţenilor este menită să ofere cele mai bune practici de securitate cibernetică, prin accesarea platformei sigurantaonline.ro, pentru a evita ca românii să devină victimele atacurilor cibernetice. România se clasează în topul ţărilor europene cu cele mai bune şi rapide conexiuni de internet potrivit rapoartelor privind Indicele Economiei şi Societăţii Digitale (DESI), dar cu un nivel scăzut al educaţiei digitale”, se arată într-un comunicat al DNSC.

Potrivit sursei citate, 49% dintre locuinţele din România sunt abonate la servicii de bandă largă de foarte mare viteză, România situându-se astfel pe locul 5 în UE. Cu toate acestea, mai puţin de o treime dintre cetăţeni au competenţe digitale cel puţin elementare. Potrivit statisticilor DNSC, 90% dintre atacurile cibernetice sunt îndreptate asupra utilizatorului obişnuit. Factorul predominant ce facilitează aceste atacuri este eroarea umană, lipsa informaţiei sau a pregătirii adecvate.

Campania #SiguranţaOnline a debutat în luna Europeană a Securităţii Cibernetice cu un experiment online. Prin intermediul campaniei, au fost postate mai multe bannere de test cu mesaje de tip phishing pe diferite site-uri pentru a testa uşurinţa cu care oamenii dau click pe un banner în momentul în care li se propune un câştig sigur. Astfel, în 6 zile de campanie, peste 6.700 de persoane au dat click pe un banner care le promitea un câştig sigur (55%), câştigarea unor aparate de folosinţă îndelungată (38%), investiţii sigure (5%) sau o vacanţă de vis (2%). Majoritatea celor care au dat click sunt bărbaţi (60%) cu vârsta între 35-54 ani. După accesarea banner-ului de test, cetăţenii au fost redirecţionaţi către sigurantaonline.ro unde au fost invitaţi să completeze un quiz prin care să aprofundeze mai multe sfaturi despre cum să se protejeze online.

Începând de joi, acest quiz online poate fi completat de către toţi cei care vor să îşi măsoare nivelul de educaţie cybersecurity. Datele introduse de utilizatori nu trebuie să fie reale, iar site-ul nu colectează date cu caracter personal.

Quiz-ul a fost dezvoltat special pentru campania #sigurantaonline şi oferă utilizatorilor atât posibilitatea să îşi testeze rezistenţa la fraudele online cât şi să afle informaţii utile navigării în siguranţă pe Internet. Pe parcursul quiz-ului, participanţii se confruntă cu mostre de atacuri tip phishing şi smishing inspirate din diferite incidente întâlnite în online. Pentru fiecare întrebare utilizatorul primeşte indicii clare despre cum să recunoască o tentativă de fraudă, cum să evite să devină victimă a infractorilor cibernetici şi cum trebuie să procedeze dacă a fost fraudat online.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință