Connect with us

Social

World Vision România: Un copil din patru a fost ameninţat cu bătaia pe reţele de socializare

Un copil din patru a fost ameninţat cu bătaia pe reţele de socializare, iar unul din zece este jignit zilnic sau de cel puţin două ori pe săptămână în mediul online

Un copil din patru a fost ameninţat cu bătaia pe reţele de socializare, iar unul din zece este jignit zilnic sau de cel puţin două ori pe săptămână în mediul online, potrivit unui sondaj realizat în ianuarie de Fundaţia World Vision România.

44% dintre copii văd zilnic sau cel puţin de două ori pe săptămână postări sau comentarii pe reţelele de socializare care îi fac să se simtă mai trişti sau nervoşi. Dintre aceştia, peste 26% văd zilnic conţinut care le produce astfel de stări emoţionale negative.

În ceea ce priveşte motivele pentru care copiii se simt mai trişti sau nervoşi după ce intră pe reţelele de socializare, 58,7% dintre aceştia au spus că alţi utilizatori se iau de ei sau chiar îi jignesc pentru conţinutul pe care îl postează. 28,8% dintre respondenţi sunt afectaţi când văd pe reţelele de socializare alţi copii care afişează o viaţă mai bună decât a lor. Nu în ultimul rând, 18% dintre copii au explicat că motivul este că primesc mai puţine like-uri sau au mai puţine vizualizări la conţinutul pe care îl distribuie faţă de cât se aşteptau.

Acelaşi sondaj arată că 45% dintre copii văd aproape zilnic postări, comentarii sau fotografii cu mesaje agresive pe reţelele de socializare.

În ciuda agresiunii extinse cu care au de-a face copiii în mediul online, 36% nu vorbesc cu niciun adult sau prieten despre agresiunile cu care se confruntă sau la care sunt martori pe internet, iar dintre cei care vorbesc despre problemele lor 44% aleg să le spună părinţilor, 27,7% – prietenilor sau colegilor de clasă. Un procent 9% ar vorbi cu profesorii, deşi 65% dintre copii au menţionat că profesorii le-au vorbit la clasă despre bullying, jigniri şi alte umilinţe.

Aproape 14% dintre copiii şi adolescenţii respondenţi fac provocări pe TikTok. Dintre aceştia, peste jumătate (54%) declară că nu le plac provocările, dar le fac pentru a nu fi respinşi de prietenii lor sau pentru a fi acceptaţi într-un nou grup. 23% fac provocări ce sunt în trend pentru creşterea popularităţii pe internet şi pentru a avea cât mai multe vizualizări. Tot atâţia fac provocări ca să se simtă mai apreciaţi de colegii şi prietenii lor.

În ceea ce priveşte timpul petrecut de copii pe reţelele de socializare, 18,2% au răspuns că stau aproape toată ziua, chiar şi la şcoală, pentru că orele îi plictisesc; 38,6% – aproape toată ziua, cu excepţia programului de şcoală; 40,2% – maximum două ore zilnic. Un procent 3% au afirmat că nu au cont pe nicio reţea de socializare.

Sondajul a fost realizat în ianuarie, în contextul Zilei Internaţionale a Siguranţei de pe Internet, care este celebrată pe 9 februarie. Eşantionul a fost format din peste 1.000 de copii şi adolescenţi din clasele V-VIII şi liceu atât din mediul rural, cât şi din cel urban.

World Vision România va lansa, miercuri, campania #LunaSiguranţeiPeNet, prin care va organiza o serie de webinarii gratuite dedicate profesorilor şi părinţilor despre cum pot fi protejaţi copiii în mediul online. La finalul acestei serii, profesorii vor primi gratuit şi un kit pentru siguranţă pe internet pentru a-l folosi la ore.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință