Connect with us

Educatie

World Vision România propune implementarea a patru priorităţi pentru educaţie

Fundaţia World Vision România salută decizia autorităţilor de redeschidere a şcolilor pentru elevii din ţară, considerând că, pe lângă respectarea strictă a regulilor de siguranţă în şcoli, trebuie adoptate patru priorităţi – program de educaţie remedială, evaluarea elevilor, pregătirea profesorilor şi programe de educaţie parentală în mediul rural.

Prima prioritate vizează, potrivit unui comunicat al World Vision România, lansarea unui program naţional de educaţie remedială care să vizeze în special elevii din categoriile vulnerabile, cu precădere elevii din mediul rural care nu au avut acces la educaţie în ultimul an.

„De aproape un an, ultimele două promoţii de absolvenţi ai ciclurilor gimnazial şi liceal se confruntă cu incertitudini majore legate de examenele naţionale, în contextul în care pregătirea elevilor a fost inegală, în funcţie de posibilităţile materiale ale familiei, ale şcolii şi mai ales de mediul în care locuiesc. Toate nivelurile de învăţământ au fost afectate”, se arată în comunicat.

Cea de a doua prioritate formulată de World Vision România prevede evaluarea elevilor pentru a vedea lacunele acumulate şi abordarea diferenţiată, în funcţie de nevoile specifice ale fiecărei comunităţi locale sau categorie de copii.

„Pierderile de învăţare cele mai accentuate s-au înregistrat în cazul elevilor cu diferite dizabilităţi, la copiii din clasele mici (unde sistemul hibrid nu a reuşit să înlocuiască şcoala în sistem clasic), precum şi în cazul copiilor care învaţă la şcoli rurale din comunităţi sărace. Ca amploare, problema învăţământului rural este presantă; în ultimul an şcolar sunt înregistraţi aproape 950.000 de copii în învăţământul preuniversitar din mediul rural, excluzând şcolile profesionale şi de maiştri”, menţionează sursa citată.

World Vision România atrage atenţia că abandonul şcolar este „o adevărată plagă a sistemului românesc de învăţământ”, afectând în mod disproporţionat copiii din mediul rural şi aminteşte că organizează programe de educaţie remedială în beneficiul elevilor din mediul rural.

Alte priorităţi identificate de World Vision România sunt pregătirea profesorilor pentru a ţine ore de educaţie remedială şi programe de educaţie parentală în mediul rural.

Conform unui sondaj realizat de World Vision România, citat în comunicat, în perioada decembrie 2020 – ianuarie 2021, 62% dintre cadrele didactice au declarat că au nevoie de soluţii de adaptare a conţinutului educaţional din partea Ministerului Educaţiei, până la finalul anului şcolar. De asemenea, profesorii afirmă că este nevoie de implicarea părinţilor în procesul de învăţare, astfel încât aceştia să înţeleagă importanţa continuării procesului educaţional în modalitatea şi frecvenţa decise de autorităţi, asigurându-le în acelaşi timp copiilor condiţiile necesare pentru a învăţa acasă.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință