Connect with us

Educatie

World Vision România: Decalajul dintre elevii din mediile dezavantajate şi colegii lor echivalează cu 3 ani de studiu

Elevii din mediile dezavantajate sunt, în medie, cu trei ani de studiu în urmă faţă de colegii lor

Aproape unu din cinci elevi din mediul rural care a început clasa I în 2012 s-a pierdut până la absolvirea clasei a VIII-a din 2020. Comparativ, rata de abandon în rândul elevilor din mediul urban, din aceeaşi generaţie, a fost de patru ori mai mică, potrivit ultimului raport al Ministerului Educaţiei privind starea învăţământului preuniversitar.

Totodată, elevii din mediul rural au avut de trei ori mai multe medii sub 5 faţă de elevii din mediul urban la Evaluarea Naţională din această vară, mai arată World Vision România. Comparativ, cei 90 de elevi susţinuţi în program, care provin din comunităţi dezavantajate din judeţele Ilfov şi Ialomiţa, au ajuns la liceu în proporţie de peste 93%.

Pachetul de servicii educaţionale la care au acces adolescenţii din programul Vreau în clasa a 9-a al fundaţiei World Vision România cuprinde:

* burse lunare pentru acoperirea cheltuielilor pentru nevoi de bază (rechizite, îmbrăcăminte, transport, plata căminului etc.);

* activităţi lunare de educaţie non-formală (unde învaţă despre gestionarea emoţiilor; etica în relaţiile cu oamenii din jurul nostru, stil de viaţă sănătos etc.);

* orientare şi mentorat vocaţional;

* vizite la universităţi şi angajatori;

* activităţi de tip „back to community”pentru încurajarea tinerilor să găsească soluţii pentru problemele din comunităţile lor;

* tabere de vară (pentru majoritatea fiind primele din viaţa lor);

* consiliere psihologică şi socială;

* meditaţii la principalele materii de studiu;

* acces la Internet şi dispozitive electronice pentru învăţarea online.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință