Connect with us

Educatie

Viitorul guvern va putea conta pe sprijinul şi îndrumarea Consiliului Europei

Viitorul guvern din România va putea conta pe sprijinul şi îndrumarea Consiliului Europei, a declarat Snežana Samardžic-Markovic, director general pentru democraţie în cadrul Consiliului.

„Următoarele săptămâni vor fi decisive pentru viitorul sistemului de învăţământ din România şi pentru societate în ansamblu său. Partidele, în perioadele de dezbateri care vor urma în următoarele săptămâni, vor avea şanse de a reflecta temeinic asupra unei alegeri importante, dacă vor promova un status-quo sau dacă vor folosi lecţiile învăţate şi epidemia de COVID-19 ca pe o oportunitate de a aduce România la cele mai înalte standarde posibile în ceea ce priveşte educaţia. Am încredere că acest lucru va permite partidelor reprezentate astăzi să acţioneze în esenţa sistemului de învăţământ şi să prezinte aceste idei cetăţenilor români de o manieră democratică. Vă asigur, de asemenea, că viitorul guvern român va putea conta pe sprijinul continuu şi pe îndrumare, dacă va fi nevoie, din partea Consiliului Europei”, a declarat oficialul la Conferinţa „Vreau la şcoală! Despre nevoia de educaţie incluzivă şi de calitate”.

Reprezentantul Consiliului Europei a arătat că domeniul educaţiei a fost unul dintre cele mai afectate de pandemia de COVID-19.

„Aş dori sa felicit Preşedinţia României şi iniţiativa „România educată” pentru că patronează acest important eveniment care vine într-un moment cheie în istoria României. E crucial să discutăm acest subiect important într-un moment în care sistemele educaţionale au fost provocate de izolare, de COVID-19. Educaţia a fost unul dintre cele mai afectate domenii de epidemia COVID-19, pentru că majoritatea statelor din Europa, dar şi la nivel global, au închis şcolile şi au trecut la învăţarea la distanţă. Cel mai probabil, criza va exacerba diferitele forme de excludere”, a afirmat Snežana Samardžic-Markovic.

Potrivit acesteia, acum este momentul cel mai potrivit pentru a recunoaşte curajul profesorilor, directorilor de şcoală şi părinţilor pentru adaptarea la noi contexte şi încercarea de a nu lăsa pe nimeni în urmă.

„A fi incluziv nu înseamnă tratament special, este o stare de spirit, o abordare şi un set de valori puse în aplicare atunci când toate părţile interesate lucrează pentru incluziune. (…) În timpul pandemiei am văzut directori de şcoli care şi-au pus mască şi o pereche de cizme şi au mers acasă la fiecare copil „neconectat” pentru a înţelege de ce au nevoie. Profesorii s-au întrunit online şi au evaluat soluţiile necesare pentru a-i readuce pe copii în procesul de învăţare. Grija faţă de ceilalţi şi respectul reciproc este baza abordării incluzive a educaţiei, iar asta schimbă vieţi”, a adăugat reprezentanta Consiliului Europei.

Ea a adăugat că acolo unde şcolile se desprind din viaţa copiilor urmează segregarea.

„Şi este o tendinţă îngrijorătoare în multe ţări europene. Situaţia poate fi îmbunătăţită în România atunci când toate părţile interesate lucrează împreună în abordarea tendinţelor legate de calitatea educaţiei, asigură accesul profesorilor în special în zonele rurale la formarea continuă şi de calitate şi, cel mai important, în abordarea segregării copiilor romi”, a explicat oficialul european.

Fundaţia Agenţia de Dezvoltare comunitară „Împreună”, Reprezentanţa Comisiei Europene în România, INSCHOOL – proiectul comun al Uniunii Europene şi Consiliului Europei, Universitatea din Bucureşti, Digi24 şi Administraţia Prezidenţială au organizat, miercuri, dezbaterea „Vreau la şcoală! Despre nevoia de educaţie incluzivă şi de calitate”.

Evenimentul este înscris în calendarul de activităţi organizate sub egida Proiectului „România educată” şi este realizat şi cu sprijinul UNICEF.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință