O treime dintre români au în plan să cheltuie minimum 1.000 de lei, cu ocazia „Black Friday 2024”, însă peste 43% susţin că nu au bani puşi deoparte, ci se bazează pe salariu sau pe împrumuturi, arată un studiu de specialitate.
Conform datelor prelucrate de tbi bank, aproape 53% dintre români s-au pregătit pentru a intra în febra reducerilor din „Vinerea Neagră”. Deşi cei mai mulţi au în plan să cheltuie o sumă semnificativă (cel puţin 500 de lei), valoarea este comparabilă sau chiar mai mică decât anul trecut pentru 72% dintre consumatori.
Astfel, o treime vor să cheltuie cel puţin 1.000 de lei, peste 43% nu au însă bani puşi deoparte şi se bazează fie pe salariul din luna octombrie, fie plănuiesc să se împrumute.
Totodată, opt din zece (83%) dintre respondenţi urmăresc evoluţia preţurilor înainte de „Black Friday”, iar peste 30% spun că monitorizează produsele dorite cu mai mult de o lună înainte.
După părerea a circa 36% din totalul celor chestionaţi, reducerile din 2024 vor fi mai mici decât anul trecut, în timp de doar 10,2% se aşteaptă la reduceri mai mari.
De asemenea, 42% dintre respondenţi caută cel mai mic preţ pentru produsele de care au nevoie, 37,7% aleg să cumpere ce îşi doresc doar dacă preţul este la nivelul dorit, în timp ce 20,5% vor face achiziţii doar dacă reducerea este una substanţială. În acelaşi timp, 58,5% vor alege să cumpere ceva doar dacă discountul este de cel puţin 30%.
Datele tbi credit arată că printre produsele pe care românii au în plan să le cumpere de „Black Friday” se află: electronice (40,5%), electrocasnice (39,2%), IT (27,8%), fashion (18,4%), home&deco (13,1%), beauty (11,7%), alimente şi băuturi (10,5%) şi jucării (9,3%).
În acest context, aproape trei sferturi dintre cumpărători (72%) vor produse de care au nevoie personal sau în casă, 28,1% vor să cumpere cadouri de Crăciun, 27,5% vor să achiziţioneze diverse cadouri pentru familie şi prieteni, iar aproape 20% vor produse cu valoare mare, pe care plănuiau să le achiziţionez în acest an, dar aşteptau ofertele de „Black Friday”.
Sondajul tbi bank a fost realizat în luna octombrie a acestui an, la nivel naţional, prin platforma iVox, pe un eşantion total de 1.171 utilizatori de Internet din România, dintre care peste 48% femei, iar aproape 39% cu un venit net mai mare de 5.000 de lei.