Connect with us

Educatie

Şcoala pentru toţi copiii – II -Lansarea Monitorizării Segregării Şcolare

Centrul de Advocacy şi Drepturile Omului (CADO) în parteneriat cu Asociaţia Consultanţilor în Dezvoltare Comunitară au lansat, joi, monitorizarea segregării şcolare din cadrul proiectului Şcoala pentru toţi copiii II , finanţat de Active Citizens Fund, care se derulează timp de 16 luni (1 februarie 2021-31 mai 2021).

În acest context, Cerasela Bănică, preşedintele Centrului de Advocacy şi Drepturile Omului (CADO) a declarat, joi, în deschiderea conferinţei, că proiectul monitorizării segregării şcolare se va desfăşura în 880 de localităţi din 11 judeţe şi are la bază rezultatele obţinute în perioada 2015-2016 când s-au pus bazele unui sistem de monitorizare a segregării şcolare.

„În 2015, ne-am dat seama că nu existau indicatori pentru monitorizarea segregării şcolare, şi am elaborat pentru prima oară în România, mai târziu am aflat pentru prima oară în Europa, o metodologie de monitorizare a segregării şcolare. În 2016, această metodologie a fost preluată de Ministerul Educaţiei care a fost aprobată în 2019. Monitorizarea segregării din 2016 în 112 de localităţi a arătat ca una din două localităţi are o şcoală cu o formă de segregare şcolară. Pe baza rezultatelor din 2016 am realizat o hartă a segregării şcolare în regiunea Nord-Est. Deoarece din 2016 până astăzi nu a mai fost monitorizată segregarea şcolară, reluăm monitorizarea segregării cu o abordare nouă, o monitorizare duală: a dimensiunii segregării şcolare dar şi a metodologiei de monitorizarea a segregării adoptate de Ministerul Educaţiei. Dacă nu acţionăm în timp real, vom sacrifica viitorul a încă unei generaţii de copii”, a subliniat Cerasela Bănică, preşedintele CADO.

La rândul său, fostul ministru al Educaţiei, senatorul PNL Monica Anisie a afirmat că în 2016 s-a lucrat la Minister în problematica segregării şcolare cu sprijinul experţilor UNICEF.

„În 2016, am adoptat Ordinul 6158 privind planul de desegregare şcolară în învăţământul preuniversitar din România precum şi Ordinul privind interzicerea segregării şcolare. În decembrie 2019, MEN a solicitat sprijinul UNICEF pentru crearea cadrului desegregării şcolare, dar pandemia de COVID-19 a blocat lansarea monitorizării seggregării şcolare . În anul şcolar 2021-2022, vom fi mai aplicaţi în ceea ce priveşte aplicarea metodologiilor de desegregare. Voi fi întotdeauna alături de copii şi profesori. Munca de teren este cea mai importantă şi totodată sunt deschisă la propunerile dumneavoastră”, a adăugat senatorul PNL, Monica Anisie.

Pe de altă parte, secretarul de stat în Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Radu Szekely a subliniat faptul că pandemia de COVID -19 a întârziat aplicarea metodologiei de monitorizare a segregării în şcoli deşi UNICEF a transferat către Minister platforma şi indicatorii necesari monitorizării.
„Vreau să lucrăm împreună! Şi CADO poate face acest lucru împreună cu noi alături de experţii UNICEF! Parteneriatul cu UNICEF funcţionează foarte bine şi ne propunem totodată să lucrăm şi cu CADO!”, a precizat Radu Szekely.

La rândul său, Daniel Rădulescu, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Romi, a subliniat necesitatea cooperării cu societatea civilă pe problematica segregării şcolare şi a cerut statului român să investească în educaţia copiilor romi.

„Trebuie să investim în educaţia copiilor romi, iar ceea ce a făcut CADO în problematica segregării şcolare este o acţiune lăudabilă care trebuie să continue. De asemenea, cred că trebuie să găsim împreună metodologii care să răspundă tuturor romilor astfel încât să ne păstrăm tradiţiile”, a subliniat Daniel Rădulescu, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Romi.

„Şcoala pentru toţi copiii!”-II este un proiect derulat de Centrul de Advocacy şi Drepturile Omului – CADO în parteneriat cu Asociaţia Consultanţilor în Dezvoltare Comunitară – ACDC, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanţat de Islanda, Liechtenstein şi Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Scopul proiectului este îmbunătăţirea practicilor instituţionale în aplicarea legislaţiei de prevenire şi combatere a segregării şi discriminării rasiale datorită acţiunilor de watchdog, monitorizare şi advocacy a ONG-urilor capacitate pentru a identifica şi raporta discriminarea elevilor romi în educaţie sub forma segregării.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință