Poliţia Română a înregistrat, în primele şase luni ale anului, 21.168 de apeluri false sau abuzive la 112.
„În primele şase luni ale anului 2023, Poliţia Română a gestionat 811.719 apeluri 112. Dintre acestea, 21.168 au fost apeluri false sau abuzive. În urma celor constatate, poliţiştii au aplicat 20.494 de sancţiuni contravenţionale”, informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR) transmis, duminică, AGERPRES.
Numărul 112 este destinat situaţiilor reale de urgenţă, când este nevoie de ajutor imediat – a fost mesajul unei campanii derulate pe perioada verii de Poliţia Română, prin Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii, care a avut drept scop conştientizarea cu privire la consecinţele actelor de alertare abuzivă a autorităţilor.
Campania „Apelul fals la 112 pune vieţi în pericol! Sună responsabil!” s-a derulat în perioada 19 iunie – 31 august.
„Au fost organizate activităţi preventive care au avut ca obiectiv principal creşterea gradului de conştientizare a publicului cu privire la importanţa utilizării responsabile a numărului de urgenţă 112. Au fost organizate 597 de acţiuni preventive, dintre care 361 în mediul urban şi 245 în mediul rural, cu peste 41.600 de beneficiari, dintre care 30.412 minori”, arată IGPR.
Campania a vizat trei direcţii: acţiuni preventive directe în comunităţi, diseminarea de mesaje preventive în mediul online şi în mass-media şi dezvoltarea de colaborări cu celelalte structuri cu atribuţii în sfera situaţiilor de urgenţă.
„Activităţile de promovare a campaniei au avut loc în locuri publice (parcuri, mall-uri, tabere, locuri de petrecere a timpului liber), la care au participat şi alte structuri ale Poliţiei Române (rutieră, investigaţii criminale, ordine publică, siguranţă şcolară), în vederea transmiterii mesajelor preventive”, arată sursa citată.
De asemenea, pentru promovarea campaniei, poliţiştii au participat la întâlniri cu grupurile ţintă, în vederea transmiterii de informaţii destinate prevenirii actelor de alertare abuzivă a autorităţilor.
Materiale de promovare a campaniei au fost distribuite către partenerii care deţin şi administrează panouri stradale sau din centrele comerciale, inclusiv către Metrorex, fiind astfel diseminat mesajul campaniei.
Activităţile au fost desfăşurate în sistem integrat şi cu participarea altor instituţii cu atribuţii în sfera situaţiilor de urgenţă.
„Folosiţi numărul de urgenţă doar în cazuri reale de urgenţă, cum ar fi accidente grave, incendii, infracţiuni sau situaţii medicale critice! Educaţi copiii despre importanţa utilizării corecte a numărului de urgenţă şi despre consecinţele apelurilor abuzive. Monitorizaţi utilizarea telefoanelor de către copii! Purtaţi discuţii alături de copii despre importanţa numărului unic de urgenţă 112, astfel încât să cunoască şi să conştientizeze când este necesar să efectueze un apel la numărul de urgenţă şi când nu este potrivit. Încurajaţi o comunicare deschisă şi responsabilă în acest sens”, atrage atenţia Poliţia.