Connect with us

Social News

Piaţa muncii, după primul semestru: Peste 160.000 de joburi noi şi 4,4 milioane de aplicări

Primele şase luni ale anului au venit cu peste 160.000 de oferte noi de joburi postate de angajatori, nivel similar cu aceeaşi perioadă a anului trecut, şi cu 4,4 milioane de aplicări înregistrate, conform unui comunicat al companiei eJobs România.

Retailul şi serviciile ocupă, ca de fiecare dată, primele două locuri ale clasamentului celor mai activi angajatori, însă, odată cu apropierea verii, operatorii din turism câştigă vizibil mai mult teren la acest capitol. Cu 20.000 de joburi noi, postate de la începutul anului şi până acum, dar cu precădere în ultima lună, cei care recrutează pentru sectorul turistic se află pe locul al patrulea în ierarhie, după angajatorii din industria alimentară, aflaţi pe locul al treilea.

Tot spre deosebire de anul trecut, se observă o tendinţă descrescătoare a intenţiei angajatorilor de a recruta pentru poziţii remote. Astfel, de la începutul anului şi până acum, au fost postate aproape 10.000 de joburi remote (dintr-un total de peste 160.000 de joburi), în timp ce anul trecut numărul acestora era de aproximativ 17.000. În scădere faţă de 2022 se regăsesc şi joburile din străinătate: din ianuarie şi până acum, au cumulat 6,7% din numărul total de locuri de muncă postate versus 8,7% în 2022.

În acest sens, dintre cele 4,4 milioane de aplicări înregistrate în perioada 1 ianuarie – 30 mai, 83,6% au fost pentru joburile din România, non – remote, 14,7% pentru cele remote şi 1,7% pentru străinătate. Comparativ cu anul trecut, rămâne identic procentul aferent aplicărilor pentru oportunităţile din afara ţării, însă creşte cel pentru remote şi scade cel pentru joburile care necesită prezenţa permanentă la birou.

Cele mai multe aplicări au fost direcţionate către anunţurile angajatorilor din retail. Urmează serviciile, sectorul de call center / BPO, IT / telecom, financiar bancar, turism şi industria alimentară.

O altă tendinţă importantă pentru această primă jumătate de an este legată de creşterea numărului de joburi care au salariul afişat în anunţul de angajare. Dacă în primul semestru al anului trecut sub 30% din joburile postate aveau salariul publicat în anunţul de angajare, anul acesta, procentul a urcat la aproape 40%. Concret, 53.000 de locuri de muncă aveau salariul menţionat şi vizibil pentru toţi candidaţii.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință