Connect with us

Social

Peste jumătate dintre români îşi doresc produse cu AI

Mai mult de jumătate dintre români (62%) vor utiliza cu entuziasm tehnologia AI în toate aspectele vieţii, deoarece aceasta va fi integrată în majoritatea dispozitivelor, arată un studiu de specialitate realizat în luna septembrie în România.

De altfel, cei mai mulţi dintre români, respectiv 89%, declară că atunci când se gândesc să îşi achiziţioneze un smartphone sunt atenţi dacă acesta este echipat cu tehnologie AI şi consideră că aceasta reprezintă un criteriu de achiziţie.

Cu toate acestea, studiul realizat de Samsung arată faptul că utilizatorii din România abia descoperă această tehnologie şi au nevoie de sprijin pentru a înţelege beneficiile depline pe care aceasta le poate aduce. Sondajul realizat în România arată că aproximativ 56% dintre dintre români nu se simt suficient de informaţi cu privire la inteligenţa artificială, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care unii dintre utilizatori confundă funcţiile AI cu diverse soluţii software care fie editează fotografii, de exemplu.

În acelaşi timp, o tendinţă similară se observă şi la nivel european, după ce un sondaj realizat pentru Samsung pe un eşantion reprezentativ de 11.000 de respondenţi a arătat că 15% dintre europeni ştiu cum să obţină aceste beneficii în viaţa de zi cu zi şi 38% au declarat că nu se simt incluşi în discuţiile actuale despre inteligenţa artificială.

România se aliniază tendinţelor europene şi din perspectiva entuziasmului cu care consumatorii se uită la achiziţia de produse cu tehnologie AI integrată, mai ales pentru că utilizatorii se aşteaptă ca aceasta să le ofere mai multă comoditate şi mai mult timp liber. Astfel, prezenţa Inteligenţei Artificiale constituie un criteriu de achiziţie şi pentru 73% dintre românii care intenţionează să cumpere un televizor cu AI nou, pentru 63% dintre cei care intenţionează să achiziţioneze o maşină de spălat şi / sau un uscător, 54% în cazul frigiderelor, 51% în cazul cuptoarelor şi 46% în cazul aspiratoarelor verticale şi / sau de tip robot, arată studiul realizat la nivel local. Dintre aparatele electrocasnice pe care românii le folosesc în prezent, maşina de spălat rufe şi/sau uscătorul şi frigiderul sunt cele pe care ar dori să le schimbe în proporţie de 51% cu unele care să deţină AI integrat.

Studiul realizat în luna septembrie de Cult Research pentru Samsung a avut ca obiective explorarea atitudinilor şi percepţiilor românilor legate de tehnologia AI, identificarea gradului de cunoaştere a tehnologiei AI, gradul şi frecvenţa de utilizare a tehnologiei şi identificarea modalităţilor de utilizare a tehnologiei. Acesta a fost derulat online şi a avut un eşantion format din 400 de respondenţi cu acces la internet din România, cu vârste peste 18 ani, preponderent din mediul urban.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință