Peste jumătate dintre români (54%) ar fi dispuşi să plătească mai mult pentru produse care sunt promovate ca fiind sustenabile, iar 61% consideră produsele ecologice de o calitate mai bună decât cele standard, arată rezultatele unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.
În viziunea românilor, sustenabilitatea este înţeleasă prin intermediul a trei piloni ce ocupă în mod repetat poziţii fruntaşe în „traducerea” semnificaţiei conceptului: protejarea mediului înconjurător, reducerea risipei îndeosebi prin reciclare şi sănătatea.
Conform cercetării de specialitate, publicată miercuri, 60% dintre respondenţi sunt de părere că dezbaterile frecvente despre sustenabilitate din ultimul timp sunt rezultatul nevoii din ce în ce mai importante de a proteja planeta, şi nu strategii ale companiilor de a-şi îmbunătăţi imaginea (15%).
De asemenea, mai mult de jumătate din totalul celor chestionaţi sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse care sunt promovate a fi sustenabile (54%), iar 68% sunt pregătiţi să-şi schimbe stilul de viaţă dacă acest comportament ar ajuta la protejarea mediului.
În prezent, peste 70% dintre consumatorii români îşi manifestă interesul de a avea un stil de viaţă sustenabil. Astfel, când vine vorba despre alegerea produselor din carne, 77% afirmă buna reputaţie a companiei este importantă, iar animalele să fie hrănite cu produse naturale.
Potrivit sursei citate, românii au încredere în produsele ecologice, 61% menţionând că acestea sunt mai bune decât cele standard. Un exemplu în acest sens este că 59% dintre cei chestionaţi au o părere pozitivă despre cimentul care conţine materiale reutilizabile.
În acelaşi timp, produsele „verzi” sunt percepute în mică măsură ca fiind accesibile ca preţ (37%), beneficiile aduse sănătăţii influenţând în cea mai mare măsură opţiunea de a alege produse din această categorie (79%).
Aproape două treimi (65%) dintre respondenţi consideră costurile ridicate ale produselor sustenabile o barieră în schimbarea stilului de viaţă, iar 60% cred că lipsa de interes referitor la subiectul sustenabilitate i-ar opri pe indivizi să adopte aceste schimbări.
La capitolul colectării deşeurilor, peste 70% dintre respondenţii cu familii declară că obişnuiesc destul de des să colecteze gunoiul în containere diferite, special amenajate şi inscripţionate pentru diversele categorii, pe când doar 58% dintre tinerii din Generaţia Z fac referire la acest lucru. Totodată, mai mult de 75% dintre aceştia susţin că utilizează pungile reutilizabile, comparativ cu 60% dintre cei tineri şi persoanele singure.
Studiul Reveal Marketing Research a fost realizat în perioada 8 – 17 august 2022, în colaborare cu Coca-Cola HBC, Environ, HeidelbergCement România, La Fântâna, Leroy Merlin, Raiffeisen Bank, Transavia şi Xella prin crearea Sustainability Panel Proprietary Reveal Marketing Research, pe un eşantion de 1.004 respondenţi, cu vârste de peste 18 ani.
Eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.