Peste 150.000 de locuri noi de muncă au fost postate, în primele şase luni, de către angajatorii din retail, servicii şi call-center/BPO, arată o statistică publicată, joi, de o platformă de recrutare online.
Potrivit sursei citate, în prima jumătate a acestui an, pe eJobs.ro, numărul aplicărilor pentru aceste joburi s-a ridicat la 5,3 milioane.
Din totalul locurilor de muncă disponibile, 40.000 au provenit din partea angajatorilor din retail, care continuă să aibă cea mai mare nevoie de personal din România. De asemenea, serviciile au fost al doilea cel mai mare angajator, industria de call-center/BPO fiind plasată pe poziţia a treia. În acelaşi timp, industria alimentară, turismul, construcţiile, producţia şi transport/logistică sunt următoarele domenii în clasament.
„Tendinţa manifestată la începutul anului în legătură cu joburile remote s-a menţinut până la finalul lunii iunie, astfel încât este tot mai evidentă o disproporţie între dorinţa angajatorilor de a chema angajaţii la birou şi dorinţa candidaţilor de a lucra remote. Astfel, din cele 150.000 de joburi noi, doar 4,2% au fost remote, procentul fiind mai mic chiar şi decât cel aferent joburilor postate de angajatorii din afara ţării (7,8% din numărul total de locuri de muncă au fost pentru străinătate). Cel mai dispuşi să ofere beneficiul muncii remote sunt angajatorii din call – center / BPO, IT / telecom, servicii, comerţ / retail şi publicitate / marketing / PR. Pentru aceste poziţii sunt căutaţi predominant candidaţi entry level”, menţionează datele citate.
Totodată, 80% dintre joburile scoase în piaţa din ianuarie şi până în iunie sunt „full time”, 15% sunt „part time” şi aproximativ 5% sunt pe bază de proiect şi sezoniere.
„În ciuda tendinţei tot mai pronunţate a angajatorilor de reduce sau chiar elimina numărul de zile lucrate remote şi de a chema angajaţii înapoi la birou, candidaţii continuă să fie interesaţi de joburile remote. În acest sens, 13,4% din totalul aplicărilor au mers către joburile ce permit munca de acasă. Nu la fel de tentaţi sunt de opţiunile pe care le au în afara ţării, în condiţiile în care doar 1,4% dintre aplicări au fost trimise către angajatorii străini”, notează specialiştii.
Domeniile care au atras cele mai multe aplicări au fost: retail, call-center/BPO, servicii, IT/telecom, servicii financiare, construcţii, transport/logistică şi turism.