Părinţii din România cheltuiesc tot mai mult pentru copiii lor, ajungând să cumpere produse în valoare de 8.500 lei pe an per copil, în 2024, aceştia alocând un buget în medie cu 30% mai mare pentru comenzi online decât anul trecut, potrivit unui studiu realizat de un magazin online de produse pentru copii.
Potrivit unui comunicat, 42% dintre comenzile online pentru acest tip de produse sunt plasate din mediul rural. Această creştere se datorează în mare parte orientării părinţilor români către produse premium, cum ar fi mobilierul ergonomic, jucăriile educaţionale şi echipamentele tehnologice pentru monitorizarea sănătăţii copilului.
În ciuda scăderii natalităţii din România şi a creşterii în popularitate a magazinelor chinezeşti, piaţa articolelor pentru copii continuă să crească puternic, în special nişa de magazine online cu produse pentru copii şi bebeluşi.
„Observăm o creştere a investiţiilor în calitatea produselor pentru copii, chiar dacă numărul naşterilor este în scădere. Cele mai căutate produse sunt hainele din bumbac organic, încălţămintea cu talpă ortopedică, cărucioarele pliabile, accesoriile şi produsele de puericultură mică, cu o comandă medie în creştere cu 28%. Părinţii moderni sunt tot mai atenţi la confortul, siguranţa şi dezvoltarea armonioasă a celor mici, alegând articole inovative şi sustenabile. (…) De altfel, în multe cazuri, părinţii cumpără mai multe produse şi mai scumpe pentru copii decât pentru ei înşişi, lăsându-se pe ei pe locul doi. Acestea sunt şi motivele pentru care ecommerce-ul pentru copii este foarte puternic şi continuă să crească, în ciuda scăderii natalităţii sau a intrării pe piaţă a magazinelor chinezeşti cu o politică de preţ şi ofertare foarte agresivă. Totodată, piaţa se cerne şi unele magazine online mai mici se închid tocmai pentru că, în lipsa vânzării de produse de calitate, nu pot face faţă concurenţei, cei mai mulţi părinţi din România preferând să cumpere produse mai scumpe, dar calitative”, declară Călin Andrei, fondator Drool.ro, citat în comunicat.
Cele mai mari comenzi plasate de părinţi au fost un loc de joacă de 23.000 lei (4.600 euro), un pătuţ de lemn şi articole de puericultură mare şi mică la peste 8.400 lei şi un kart la 5.600 lei. Părinţii preferă să comande online deoarece este mai eficient, mai rapid, pierd mai puţin timp şi evită timpul de deplasare prin magazine şi, prin urmare, cheltuieli suplimentare. Astfel, pot face economii până la 38%, cumpărând online produse pentru copii, mai ales datoriă promoţiilor, faţă de achiziţiile din magazine fizice.