Numărul de joburi remote nou apărute în piaţă a scăzut, în ultimul an, asta după ce în perioada 2020-2022 a cunoscut creşteri impresionante, ajungând să cumuleze chiar şi peste 10% din numărul total de locuri de muncă postate într-un an, conform unei platforme de recrutare.
Din 2023 însă, companiile au ales ca metodă principală de lucru munca la birou sau programul hibrid, care cerea o prezenţă la birou de cel puţin trei ori pe săptămână, precizează eJobs.ro, într-un comunicat. Anul acesta însă, numărul de joburi remote nou postate pe eJobs.ro a fost mai mic de 5% din totalul de joburi scoase în piaţă, mai exact 4,3%, procent care înseamnă 10.000 de joburi disponibile în platformă.
„Ideea de remote nu mai este în mod necesar o regulă a pieţei, ci mai degrabă un beneficiu pe care o parte tot mai mică dintre angajatori îl oferă, deşi toate sondajele derulate în rândul candidaţilor ne arată că îşi doresc foarte mult să aibă opţiunea de a putea lucra remote sau hibrid şi că, în unele cazuri, este principalul criteriu în funcţie de care aleg un job. Cu toate acestea, deşi angajatorii vor ca o parte cât mai mare dintre angajaţi să lucreze de la birou, nu de acasă, numărul de aplicări pentru joburile remote a crescut, ajungând acest moment la 13,7% din totalul aplicărilor”, a declarat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.ro, în comunicat.
Astfel, în primele 9 luni ale anului, din cele peste 8 milioane de aplicări înregistrate, 1,2 au mers către joburile remote, 6,9 milioane de aplicări au fost pentru joburile din România cu prezenţă la birou şi doar 115.000 pentru locurile de muncă din străinătate.
În continuare, domeniile cu cea mai mare deschidere faţă de munca remote sunt call-center / BPO (jumătate din numărul total de joburi remote postate de la începutul anului aparţin angajatorilor din call-center / BPO), IT / telecom, servicii, retail, advertising / marketing / PR şi asigurări. 80% dintre aceste joburi sunt full time, aproape 20% part-time, iar un procent marginal este reprezentat de proiectele sezoniere.