Numărul aplicărilor a crescut cu 30% în iulie, faţă de iunie, deşi oferta de joburi se menţine la nivelul lunii precedente, relevă un studiu publicat, marţi, de o platformă de recrutare online.
Conform sursei citate, este al doilea an consecutiv când candidaţii îşi intensifică activitatea în mijlocul verii, perioadă destinată mai mult planificării concediilor decât a carierei, chiar dacă oferta de joburi a stagnat, semn specific sezonului.
Astfel, persoanele în căutare de noi oportunităţi profesionale au înregistrat pe platforma de recrutare bestjobs aproximativ 650.000 de aplicări în luna iulie, cu 30% mai multe decât în luna precedentă şi cu 20% mai multe decât în iulie 2022.
Autorii studiului susţin că această dinamică indică o competiţie crescută între candidaţii care plănuiesc să îşi schimbe jobul vara aceasta. În plus, se remarcă o activitate accentuată în rândul femeilor, reprezentând 57% din totalul candidaţilor activi, la fel şi în segmentul de vârstă 18-24 de ani.
De la începutul verii, termenii „manager”, „reprezentant vânzări” şi „remote” au înregistrat câte 100.000 de căutări fiecare.
În ultimele 60 de zile, printre cele mai căutate posturi pe platforma bestjobs au fost cele de „manager”, „reprezentant vânzări”, „inginer”, „şofer” sau „profesor”, fiecare înregistrând aproximativ 100.000 de căutări. Cu acelaşi nivel de interes, s-au căutat şi expresiile „remote”, „part time” sau „online acasă”.
Totodată, cele mai multe aplicări au mers către Vânzări (20%), Financiar/ Contabilitate (14%), IT/Telecom (10%), Management (8%), Call center/Suport Clienţi (7%).
Cele mai multe CV-uri vara aceasta sunt pentru: responsabil comenzi, Profi – 3.467 aplicanţi, reprezentant servicii clienţi, RINA Hotels – 3.261 aplicanţi, customer service, call center officer remote, Euro Wish – 3.104 aplicanţi, asistent vânzări part-time, H&M – 3.090 aplicanţi, backoffice agent with English (remote), Telus International – 3.027 aplicanţi.
De partea recrutorilor, multe companii au rămas foarte active în căutarea de noi angajaţi, printre acestea numărându-se Lidl, ING România şi Interbrands Orbico.