Educatie

Ministerul Educaţiei a pus în consultare un proiect privind regimul actelor de studii şi documentelor şcolare

Ministerul Educaţiei a lansat în consultare publică proiectul de ordin pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar, care prevede că toate actele de studii din anul şcolar viitor vor avea un cod QR.

„Acest proiect de act normativ conţine un model nou de act de studii – Certificatul de competenţă lingvistică -, un act de studii ce se eliberează la finalizarea cursului de învăţare a limbii române organizat pentru străinii care au dobândit protecţie internaţională în România, străinii care au dobândit un drept de şedere în România şi cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi cetăţenii Confederaţiei Elveţiene care au garantat dreptul la educaţie. Reamintim faptul că, începând cu acest an, diploma de absolvire a liceului va avea un cod QR care conţine un identificator unic ce va permite confirmarea autenticităţii actului de studii. Urmează ca această măsură să fie extinsă pentru toate actele de studii din anul şcolar 2024 – 2025”, informează Ministerul Educaţiei, într-o postare, vineri, pe pagina de Facebook.

Potrivit documentului pus în consultare, începând cu anul şcolar 2024 – 2025, actele de studii urmează să conţină ca element distinctiv un cod QR. Acesta conţine un identificator unic care va permite identificarea şi va confirma autenticitatea actului de studii, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date.

„Absolvenţii învăţământului de stat şi/sau particular autorizat/acreditat, în situaţia schimbării domiciliului într-o localitate din alt judeţ, menţionată ca atare în cartea de identitate, pot susţine, în baza unei aprobări speciale, examenul de certificare/finalizare a studiilor la o unitate similară de învăţământ acreditată, cu sediul în judeţul de domiciliu, stabilită de inspectoratul şcolar al judeţului respectiv. Aprobarea specială se acordă, în cazuri bine justificate, de către cele două inspectorate şcolare, cu avizul celor două unităţi de învăţământ implicate, în baza situaţiei şcolare transmise de către unitatea de învăţământ absolvită”, se arată în proiect.

În afara acestei situaţii, înscrierea în alt judeţ este permisă numai cu aprobarea Comisiei Naţionale de Bacalaureat, în urma unei cereri motivate şi însoţite de documente doveditoare, transmise la direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei.

Conform documentului, Registrul matricol, în format letric sau în format electronic, devine document şcolar cu regim special, după completarea cu datele de identificare ale elevilor.

„Portofoliul educaţional al elevului reprezintă cartea de identitate educaţională a acestuia şi cuprinde totalitatea diplomelor, certificatelor sau a altor înscrisuri obţinute în urma evaluării competenţelor dobândite de către elevi în contexte de învăţare formale, non-formale şi informale. Utilizarea lui debutează începând cu clasa pregătitoare şi se eliberează tuturor elevilor care au absolvit anii şcolari începând cu clasa a II-a”, se menţionează în proiect.

Lasă un răspunsAnulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință

Exit mobile version