Ministerul Educaţiei a publicat Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului naţional la clasa a XII-a în anul şcolar 2024 – 2025 care au scopul de a oferi îndrumare şi sprijin cadrelor didactice în planificarea, proiectarea şi organizarea procesului de predare-învăţare-evaluare.
Documentul poate fi accesat pe site-ul https://rocnee.eu/index.php/dcee-oriz/curriculum-oriz/repere-metodologice/repere-metodologice-2024-2025-cls-a-xii-a .
Ministerul Educaţiei a transmis o adresă Inspectoratelor şcolare privind publicarea documentului.
Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului naţional la clasa a XII-a în anul şcolar 2024 – 2025 au fost elaborate la nivelul Centrului Naţional de Politici în Educaţie şi Evaluare pe discipline/module/grupe de discipline/domenii de pregătire profesională, inclusiv pentru învăţământul special, rezultând o colecţie de 95 de materiale distincte grupate astfel:
* 32 de repere metodologice elaborate pentru învăţământul liceal, filierele teoretică şi vocaţională, precum şi pentru disciplinele de cultură generală din învăţământul tehnic;
* 17 repere metodologice elaborate pentru specificul învăţământului profesional şi tehnic (IPT), pentru domeniile profesionale ale IPT, discipline/module de specialitate;
* 25 de repere metodologice elaborate pentru specificul învăţământului profesional special (IPS), acoperind atât domenii profesionale, cât şi discipline/module de studiu, dintre care 23 de documente au fost realizate pentru clasa a XII-a şi două pentru clasa a XI-a;
* 21 de repere metodologice elaborate pentru specificul învăţământul liceal tehnologic special (LTS), acoperind atât domenii profesionale, cât şi discipline/module de studiu.