Ministerul Educaţiei a anunţat miercuri că a lansat în consultare publică un proiect de ordin privind aprobarea, înfiinţarea, organizarea, funcţionarea, planul de migrare şi interconectare, precum şi calendarul operaţionalizării catalogului electronic.
Potrivit Ministerului Educaţiei, prin intermediul acestui sistem informatic integrat se gestionează situaţia şcolară a preşcolarilor şi elevilor prin înregistrarea absenţelor, a notelor, a mediilor, cu generare de rapoarte şi statistici relevante la nivel de clasă, unitate de învăţământ, judeţ şi sistem naţional de învăţământ preuniversitar, precum şi alte date legate de parcursul educaţional şi procesele administrative.
Catalogul electronic este accesibil online prin intermediul unei platforme securizate, care permite accesul utilizatorilor autorizaţi prin intermediul internetului. Toate datele şi informaţiile din catalogul electronic sunt protejate în conformitate cu legile şi reglementările privind protecţia datelor în vigoare.
„Gestionarea/Utilizarea Catalogului electronic se face prin intermediul dispozitivelor utilizate în procesul didactic, care includ, dar fără a se limita la: calculator de birou, laptop, tabletă, telefon inteligent, care permite accesul securizat şi eficient al personalului didactic, elevilor şi părinţilor, respectiv al utilizatorilor autorizaţi de Ministerul Educaţiei să acceseze date, în condiţiile legii. La nivelul fiecărei unităţi de învăţământ este numit, de către conducătorul unităţii, un responsabil de sistem. Acesta are responsabilitatea de a adăuga şi actualiza informaţii legate de unitatea de învăţământ, precum şi de gestionare a accesului utilizatorilor din respectiva unitate de învăţământ”, prevede proiectul.
Potrivit proiectului, interoperabilitatea între catalogul electronic naţional şi eventuale alte sisteme existente la nivelul unităţii de învăţământ care deja utilizează catalog electronic în regim propriu va fi asigurată prin intermediul unor interfeţe de programare a aplicaţiilor care permit obligatoriu transferul de date într-un mod standardizat şi securizat.
Catalogul electronic este finanţat prin Programul Creştere Inteligentă, Digitalizare şi Instrumente Financiare, Acţiunea 2.2.2: E-guvernarea şi digitalizarea în beneficiul cetăţenilor/Digitalizarea în educaţie.