Connect with us

Educatie

Ministerul Educaţiei a lansat în consultare Metodologia privind echivalarea de către inspectorate a perioadelor de studii efectuate în străinătate

Ministerul Educaţiei a lansat vineri în consultare publică Metodologia privind echivalarea de către Inspectoratele Şcolare Judeţene şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a perioadelor de studii efectuate în străinătate şi la organizaţiile furnizoare de educaţie, care organizează şi desfăşoară, pe teritoriul României, activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară.

„Această metodologie stabileşte condiţiile şi criteriile de recunoaştere a perioadelor de studii de nivel preuniversitar, cu respectarea legislaţiei naţionale şi a bunelor practici şi recomandări internaţionale. Prin acest proiect de ordin, propunem eficientizarea şi simplificarea procedurii de echivalare a perioadelor de studii de nivel preuniversitar pentru solicitanţii care au studiat în străinătate sau la organizaţii furnizoare de educaţie care şcolarizează în baza unui curriculum al altui stat, pe teritoriul României, şi care intenţionează să îşi continue studiile la o unitate de învăţământ din reţeaua Ministerului Educaţiei”, afirmă reprezentanţii Ministerului Educaţiei.

Astfel, se asigură facilitarea procesului de reintegrare în sistemul naţional de învăţământ a elevilor care se întorc din străinătate, urmărindu-se aplicarea principiului egalităţii de tratament.

Documentul prevede că atestatul de echivalare emis de Inspectoratele Şcolare Judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti este valabil pentru înscrierea în orice unitate de învăţământ preuniversitar din sistemul naţional de învăţământ, la încadrarea pe piaţa forţei de muncă şi pentru înscrierea la cursuri de formare profesională.

„Atestatul de echivalare se eliberează unităţii de învăţământ, titularului, părinţilor, tutorilor legal instituiţi sau unui împuternicit legal, în format fizic sau electronic, cu semnătură digitală, pentru solicitările depuse online. În evidenţele şcolare ale elevei/elevului se consemnează următoarele: „echivalat clasele…”(se menţionează clasele promovate în străinătate) pe baza atestatului nr… (se menţionează numărul atestatului emis de Inspectoratele Şcolare Judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti) din data…(se menţionează data emiterii atestatului)”, se arată în document.

Evaluarea dosarelor în vederea echivalării se efectuează de către o comisie formată din minimum trei persoane desemnate din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință