Educatie

Ministerul Educaţiei a aprobat Metodologia privind constituirea consorţiilor pentru învăţământ dual

Ministerul Educaţiei a aprobat, prin ordin, Metodologia privind constituirea consorţiilor pentru învăţământ dual, document care completează cadrul legislativ necesar atingerii ţintelor din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă

Ministerul Educaţiei a aprobat, prin ordin, Metodologia privind constituirea consorţiilor pentru învăţământ dual, document care completează cadrul legislativ necesar atingerii ţintelor din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), informează un comunicat de presă.

Potrivit metodologiei, consorţiul este o formă de asociere fără scop patrimonial, cu rolul de a contribui la dezvoltarea învăţământului dual, cu rute complete, pentru calificări cerute pe piaţa muncii şi are denumire proprie stabilită de părţi, printr-un contract de parteneriat, aprobat, de asemenea, de minister.

Un consorţiu este constituit obligatoriu din următoarele tipuri de entităţi:

* instituţii de învăţământ superior de stat/particulare acreditate;

* unităţi de învăţământ preuniversitar de stat/particular acreditate;

* unităţi administrativ-teritoriale (UAT);

* operatori economici.

Rolul unui consorţiu constă în creşterea calităţii oferite beneficiarilor în procesul de formare în raport cu nevoile pieţei muncii, atât prin creşterea numărului de domenii şi calificări şi de competenţe ale pieţei muncii, identificate şi previzionate, cât şi prin asigurarea unui parcurs educaţional dual complet pentru elevii înscrişi în învăţământul dual de nivel preuniversitar, se precizează în comunicat.

Metodologia prevede că pot fi formate noi structuri parteneriale cu denumire proprie, fără personalitate juridică, în baza unui contract de parteneriat, cu respectarea criteriilor prevăzute de metodologie şi se poate obţine statutul de centru de expertiză pentru implementarea reformelor naţionale din domeniul educaţiei şi formării profesionale prin învăţământul dual.

„Este prevăzut specificul regional al consorţiului, asigurat prin respectarea obiectivelor de bază ale politicii de dezvoltare regională pe teritoriul României, la nivelul celor opt regiuni de dezvoltare (stabilite în conformitate cu prevederile Legii nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi completările ulterioare). Consorţiul în dezvoltarea învăţământului dual este centrat pe nevoile pieţei muncii, atât prin creşterea numărului de domenii de formare, de calificări şi de absolvenţi, cât şi prin asigurarea unui parcurs educaţional dual complet pentru elevii/studenţii înscrişi în învăţământul dual”, indică Ministerul Educaţiei.

De asemenea, prin consorţii se pot dezvolta campusuri profesionale integrate, în care se desfăşoară învăţământul preuniversitar dual şi învăţământul universitar dual şi care reprezintă parte a infrastructurii şcolare, infrastructurii universitare, pentru procesul de învăţământ.

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință

Exit mobile version