Social
Master Planul Velo, supus dezbaterii publice

Master Planul Velo este supus dezbaterii pe site-ul Primăriei Capitalei, până pe data de 18 februarie. Documentul vizează asigurarea condiţiilor optime pentru dezvoltarea unei reţele de piste de biciclete „funcţionale, sigure şi integrate”, prevede raportul de specialitate.
Sunt propuşi 150 de kilometri de reţea principală şi 400 de reţea secundară. Reţeaua extinsă va fi conectată cu pistele de biciclete deja existente sau aflate în curs de execuţie şi va face legătura între zonele rezidenţiale şi zonele principale de interes, precum locuri de muncă, de educaţie, zone comerciale, instituţii, dar şi cu localităţi limitrofe Capitalei.
Gestionarea şi coordonarea implementării Master Planului Velo va fi asigurată de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov.
Conform documentului, la nivelul Municipiului Bucureşti există doar 25,38 kilometri de pistă de biciclete care asigură condiţii de funcţionare şi 30,92 kilometri nu prezintă condiţii minime de funcţionare, dar pentru care sunt propuse soluţii de remediere. Totodată, există 23 de staţii de închiriere a bicicletelor.
Viziunea autorilor este ca în 2035, peste 15% dintre deplasările cotidiene să fie realizate cu bicicleta de către locuitorii şi vizitatorii oraşului. Infrastructura se va baza pe o reţea cu o lungime de 150 de kilometri, care să urmeze axe majore de mobilitate urbană definite în mod radial şi inelar, completată de o reţea secundară „densă” de piste de biciclete, benzi ciclabile şi trasee prioritare pentru biciclişti sau de tip „shared-space”, în lungime de 415 de kilometri, la care se adaugă elemente de logistică urbană specifică (rastele, parcări de biciclete publice şi/sau private), precum şi un sistem bike-sharing extins şi funcţional.
Printre obiective se mai numără:
– 90% dintre locuitori să aibă acces la o pistă de biciclete din reţeaua principală la maxim 500 de metri de locuinţă/punctul de interes;
– 600 de parcări de biciclete de reşedinţă, cu peste 13.000 locuri de parcare pentru biciclete;
– sistem bike-sharing cu 350 de staţii de închiriere automatizată, cu o flotă de 7.000 biciclete electrice;
– 0 accidente cu biciclişti implicaţi, datorită gradului de siguranţă a infrastructurii create;
– creşterea cotei modale pentru deplasări velo de la 4% la 18% în 2035 şi 30% până în 2050;
– reducerea emisiilor GES generate de transportul auto cu 5% până în 2035;
– 75% din şcolile primare din Capitală să aibă cursuri anuale pentru educaţia privind mobilitatea durabilă;
– 6.000 de rastele de biciclete montate.

-
Evenimente Actiuni2 săptămâni ago
Partida Romilor ”Pro Europa” Cluj: Campanie pentru construirea unei căsuțe pentru o familie cu 6 copii din Călățele
-
Eveniment3 săptămâni ago
Un supraviețuitor rom al Holocaustului, prezent la ONU, la ceremonia de comemorare a victimelor acestui genocid
-
ROMI PENTRU ROMÂNIA2 săptămâni ago
Romi Pentru România – 2.02.2025
-
Remembero săptămână ago
Romii şi Sinti în Europa începutului de Secol XX