Connect with us

Educatie

Guvernul aprobă participarea României la Programul pentru evaluarea internaţională a elevilor – PISA 2025

Se precizează că este important să fie asigurată participarea României la PISA 2025, având în vedere statutul său de membru al Uniunii Europene, de observator şi viitor membru OCDE

Guvernul urmează să aprobe, vineri, un proiect de hotărâre privind participarea României la Programul pentru evaluarea internaţională a elevilor – PISA 2025, inclusiv la opţiunile internaţionale dezvoltate de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică.

În nota de fundamentare a proiectului se precizează că este important să fie asigurată participarea României la PISA 2025, având în vedere statutul său de membru al Uniunii Europene, de observator şi viitor membru OCDE.

„Principalele schimbări preconizate ca urmare a participării României la PISA 2025 au în vedere următoarele aspecte: corelarea învăţământului românesc cu evoluţiile sistemelor de educaţie performante la nivel internaţional şi ca urmare, revizuirea propriilor performanţe prin raportare la celelalte ţări participante (identificarea domeniilor în care elevii români performează bine, din perspectiva competenţelor evaluate, precum şi a domeniilor care necesită îmbunătăţiri); indicatorii rezultaţi prin administrarea sistematică a ciclurilor de testare PISA constituie indicatori de tendinţă, de raportare a performanţelor sistemului educaţional românesc, atât la nivel european cât şi internaţional; proiectarea unor intervenţii adecvate, având în vedere faptul că datele obţinute se referă nu numai la nivelul achiziţiilor elevilor, ci şi la contextele învăţării; dezvoltarea de politici educaţionale bazate pe date de calitate – rezultatele sunt obţinute pe eşantion reprezentativ şi, prin urmare, sunt generalizabile la nivelul întregii populaţii şcolare investigate”, se arată în document.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință