Connect with us

La zi

Evaluări PISA: Este nevoie să le predăm elevilor transdisciplinar

Cel mai important mesaj al PISA este: ‘Uitaţi-vă la copiii care sunt în risc de excluziune’

Preşedintele Comisiei pentru învăţământ din Camera Deputaţilor, Sorin Cîmpeanu, a subliniat, luni, la o dezbatere pe tema rezultatelor obţinute la evaluările PISA, nevoia de a li se preda transdisciplinar elevilor.

El a adăugat că este nevoie ca profesorii de matematică, fizică, biologie, chimie să conlucreze între ei şi elevii să înţeleagă la ce le folosesc aceste noţiuni, pentru că aceasta este esenţa testelor PISA.

Cercetătorul Ciprian Fartuşnic de la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a declarat că evaluările PISA transmit un mesaj privind atenţia ce trebuie acordată copiilor cu risc de excluziune.

„Cel mai important mesaj al PISA este ‘Uitaţi-vă la copiii care sunt în risc de excluziune’, pentru că acolo e un complex de factori şi acolo e nevoie de măsuri integrate. Practic, orice măsură focalizată de intervenţie va fi eficientă în momentul în care va reuşi să ajungă la cei care au cel mai mult nevoie de acest sprijin şi, în momentul de faţă, studiile la nivel naţional arată că aceşti copii care provin din familii dezavantajate socio-economic, copiii din mediul rural în general, copiii romi şi copiii care au fie dizabilităţi, fie cerinţe educaţionale speciale sau ambele sunt categoriile care cel mai mare risc şi de neparticipare la Educaţie, fie de participare şi apoi de abandon, fie de a rămâne la un nivel redus de Educaţie”, a spus cercetătorul.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință