Consiliul Naţional al Elevilor solicită Ministerului Educaţiei şi Cercetării urgentarea procesului de elaborare şi publicare a unui plan coerent privind reluarea cursurilor în anul şcolar 2020 – 2021, care să includă „în mod explicit” eventualele modificări privind numărul de ore pentru fiecare clasă în parte.
„Salutăm decizia Ministerului Educaţiei şi Cercetării de a adapta programul şcolar unei eventuale tranziţii parţiale a educaţiei în mediul online, în cazul învăţării hibrid. Cu toate acestea, nu ne putem permite ca sistemul educaţional să fie luat pe nepregătite, aşa cum s-a întâmplat în luna martie a acestui an, motiv pentru care solicităm publicarea de urgenţă a unor norme de aplicare a scenariilor privind reluarea cursurilor, lansate de către MEC”, a declarat Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, potrivit unui comunicat transmis, sâmbătă, AGERPRES.
MEC a lansat în consultare publică un proiect de ordonanţă de urgenţă a Guvernului, conform căruia ministerul va putea modifica, începând cu anul şcolar 2020 – 2021, numărul de ore alocat disciplinelor de studiu/modulelor de pregătire prin planurile-cadru de învăţământ, precum şi ponderea numărului de ore de predare şi evaluare în programa şcolară, ca măsură suplimentară în contextul reluării cursurilor în format hibrid (online/offline), menţionează CNE, care consideră că este „esenţială” realizarea distincţiei dintre reducerea numărului de ore şi reducerea duratei orelor de curs.
„În cazul reducerii numărului de ore stipulate în planurile-cadru actuale, programa şcolară va trebui modificată, pentru a putea fi asimilată de către elevi în mod eficient. În cazul reducerii duratei orelor de curs, putem vorbi despre o restructurare a acestora, astfel încât o mai mare pondere a orei de curs să fie dedicată predării, evaluării şi schimbului de feedback dintre elevi şi profesori, în raport cu ponderea dedicată exerciţiilor care pot fi realizate individual de către elevi”, se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, în cadrul consultării pentru realizarea Raportului privind accesul elevilor la educaţie în mediul online, lansat de către Consiliul Naţional al Elevilor în luna aprilie 2020, peste 1.150 de elevi au afirmat că metodele de predare din mediul online nu sunt folositoare, fie din cauza configuraţiei orelor de curs, din cauza faptului că materia nu a fost adaptată.
De asemenea, elevii au spus că educaţia digitală scade în mod semnificativ randamentul în cadrul orelor de curs, motiv pentru care adaptarea programului şcolar la această formă de învăţământ reprezintă primul pas către asigurarea calităţii.