Casa Naţională de Asigurări de Sănătate anunţă că, începând
de marţi, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a fost repusă
în funcţiune, astfel că, potrivit reglementărilor legale, furnizorii de
servicii medicale vor raporta online, în termen de trei zile lucrătoare,
prestarea serviciului.
„Serviciile medicale vor fi semnate cu cardul, renunţându-se astfel la dispoziţiile speciale utilizate pe perioada în care PIAS a fost indisponibilă online. În data de 1 august 2019, mare parte a problemelor PIAS a fost remediată de echipa mixtă formată din specialişti IT din sistemul de sănătate şi din partea partenerilor care au contribuit la punerea în funcţiune a sistemului informatic. Ulterior, echipa tehnică a intervenit punctual acolo unde au fost depistate probleme care au cauzat imposibilitatea raportărilor zilnice sau lunare”, se arată într-un comunicat al CNAS.
Potrivit sursei citate, până la finalizarea unor contracte
care să asigure mentenanţa pentru toate componentele PIAS, echipa mixtă de
specialişti va continua operaţiunile de monitorizare şi consolidare ale
platformei.
CNAS menţionează că procedurile de achiziţie a serviciilor
de mentenanţă au fost elaborate şi urmează să fie demarate în cel mai scurt
timp.
„Mulţumesc echipei de specialişti care a lucrat, zi şi
noapte, timp de aproape două săptămâni, pentru a depista şi remedia problemele
sistemului informatic. Această situaţie nu trebuie să se mai repete, trebuie să
existe servicii de mentenanţă care să asigure buna funcţionare a tuturor
componentelor sistemului şi orice problemă identificată să fie rezolvată
punctual, la timp, astfel încât să nu mai provoace blocaje. Îmi cer scuze
pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele cauzate de disfuncţionalităţile
din sistem mai bine de o lună. Am demarat întâlniri cu reprezentanţi ai
organizaţiilor profesionale din domeniul sănătăţii, pentru a identifica
împreună soluţii care să ducă la debirocratizarea activităţii medicilor şi,
implicit, la creşterea calităţii actului medical. Trebuie să facem în aşa fel
încât, în timpul unei consultaţii, medicul să acorde mai mult timp pacientului
şi mai puţin pentru treburile birocratice”, spune Vasile Ciurchea,
preşedintele CNAS, citat în comunicat.