Aproximativ 400.000 de servicii medicale, dintre care
326.806 semnate şi validate cu cardul de sănătate, au fost transmise miercuri
în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) din cabinetele
medicilor de familie, a informat Casa Naţională de Asigurări de Sănătate,
într-un comunicat.
„În data de 7 august 2019, din cabinetele medicilor de
familie au fost transmise în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate
(PIAS) aproximativ 400.000 de servicii medicale, dintre care 326.806 au fost
semnate cu cardul şi validate. Un număr de 61.806 servicii medicale au fost
nesemnate cu cardul. Menţionăm că din categoria serviciilor nesemnate fac parte
cele acordate fără card de sănătate, ca de exemplu serviciile medicale acordate
copiilor sau asiguraţilor fără card (pierdut, furat, distrus, neemis). De
asemenea, nesemnarea serviciilor poate apărea ca urmare a unor întârzieri de
răspuns în sistem. Până la închiderea calendarului de raportări vor fi validate
toate serviciile medicale care au fost acordate cu respectarea normelor legale
în vigoare”, precizează CNAS.
Conform sursei citate, situaţia raportărilor serviciilor
acordate în luna iulie de furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţie
contractuală cu casele de asigurări de sănătate, până la data de 7 august, este
următoarea:
* asistenţă medicală primară – 9.770 de raportări (din
10.111 cabinete medici de familie) – 96,6%
* asistenţă medicală ambulatorie de specialitate – 2.919
raportări (din 3.007 furnizori) – 97%
* farmacii – 21.406 raportări (din 23.210 furnizori) – 92%
* furnizori de servicii paraclinice în ambulatoriu – 1.274
de raportări (din 1.319 furnizori) – 96,5%.
CNAS menţionează că termenele de raportare lunare sunt
stabilite de fiecare casă de asigurări de sănătate în parte pentru furnizorii
de servicii medicale cu care se află în relaţie contractuală.
De asemenea, potrivit comunicatului citat, în cursul zilei
de 7 august, pe adresa de suport aflată la dispoziţia furnizorilor de servicii
medicale pentru cazurile în care întâmpină dificultăţi în accesarea PIAS, a
fost înregistrat un număr de 10 sesizări care semnalau disfuncţionalităţi de
sistem, toate soluţionate în scurt timp după primirea mesajelor respective.
Potrivit comunicatului, conducerea CNAS a continuat
întâlnirile cu furnizorii de servicii medicale, în cadrul acestora
discutându-se măsuri pentru o mai bună funcţionare a sistemului informatic, dar
şi măsuri de debirocratizare menite să le asigure pacienţilor servicii medicale
de o mai bună calitate.