Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că rezultatele la simularea examenelor naţionale (Bacalaureat şi Evaluare naţională), cu două excepţii, sunt mai slabe decât cele de anul trecut.
„Rezultatele la simulare, cu două excepţii, sunt mai slabe decât anul trecut. Excepţiile sunt la examenul de Bacalaureat pentru proba obligatorie a profilului, la care anul acesta avem o rată de promovare de 59,73%, anul trecut am avut 51,4%. Deci, este mult mai bine anul acesta. Proba la alegere a profilului a înregistrat o uşoară creştere, de la 68,1% anul trecut la 70,92% anul acesta. În rest, la toate celelalte probe – Limba şi literatura română – Bacalaureat avem o scădere de la 70,2% la 68,31%. (…) În schimb, la Evaluarea naţională la Limba şi literatura română, note mai mari sau egale cu 5 avem 70,53%, mai puţin decât anul trecut. La Limba şi literatura maternă avem 82,45%, iar la Matematică avem 60,58%, faţă de 59,77% anul trecut”, a afirmat Cîmpeanu la o dezbatere organizată de Edupedu.
Potrivit acestuia, în general, simularea examenelor naţionale presupune subiecte/itemi cu un grad de dificultate mai mare decât examenele de Bacalaureat şi Evaluare naţională.
„Examenele de simulare, în general, aş vrea să precizez, presupun subiecte/itemi cu un grad de dificultate mai mare decât examenele propriu-zise. În urma analizei acestor rezultate, colegii mei deja şi-au însuşit lecţiile şi vor face un setting adecvat pentru subiectele de la examenele naţionale de Bacalaureat şi Evaluarea naţională. O primă concluzie pe care ne-au spus-o deja este aceea că rezultatele sunt foarte slabe”, a susţinut ministrul.
Cîmpeanu a mai declarat că se confirmă faptul că educaţia online a fost departe de a-şi atinge scopul.
Potrivit unei centralizări a Ministerului Educaţiei, procentul de promovare la proba la Limba şi literatura română din cadrul simulării examenului de Bacalaureat, procent de promovare probă (note mai mari sau egale cu 5), este de 68,31% faţă de 70,20% în 2021. La această probă 234 de elevi au obţinut nota 10.
Pe segmentul de notare 5 – 10, cele mai multe note se situează pe tranşa 5 – 5.99 – 29.094. Rată de prezenţă la această probă a fost de 79,03% (118.599 de elevi).
La proba de Limba şi literatura maternă – procent de promovare probă (note mai mari sau egale cu 5) este de 84,16% faţă de 81,90% anul trecut. Un număr de 30 de elevi au obţinut nota 10 la această probă.
Pe segmentul de notare 5 – 10, cele mai multe note se situează pe tranşa 8 – 8.99 – 1.185. Rata de prezenţă la această probă a fost de 90,79% (6.009 elevi).
La proba obligatorie a profilului – procent de promovare probă (note mai mari sau egale cu 5) a fost de 59,73%, faţă de 51,40% în 2021. Un număr de 818 elevi au obţinut nota 10 la probă.
Pe segmentul de notare 5 – 10, cele mai multe note se situează pe tranşa 5 – 5.99: 20.668. Rata de prezenţă a fost de 77,35% (116.067 de elevi).
De asemenea, la proba la alegere a profilului – procent de promovare probă a fost de 70,92% faţă de 68,10% în 2021. 1.341 de elevi au obţinut nota 10 la această probă.
Pe segmentul de notare 5 – 10, cele mai multe note se situează pe tranşa 8 – 8.99: 18.319, iar rata de prezenţă a fost de 75,60% (113.460 de elevi).
În ceea ce priveşte Evaluarea Naţională pentru elevii de clasa a VIII-a (EN VIII), la Limba şi literatura română – note mai mari sau egale cu 5 au obţinut 70,53% dintre candidaţi faţă de 71,17% anul trecut. Un număr de 10 elevi au obţinut nota 10.
Pe segmentul de notare 5 – 10, cele mai multe note se situează pe tranşa 7 – 7.99: 26.172, iar rata de prezenţă a fost de 92,07% (159.117 elevi).
La Limba şi literatura maternă – note mai mari sau egale cu 5 au obţinut 82,45% dintre candidaţi faţă de 79,49% în 2021. 23 de elevi au obţinut nota 10 la această probă.
Pe segmentul de notare 5 – 10, cele mai multe note se situează pe tranşa 8 – 8.99: 2.153, iar rata de prezenţă a fost de 99,96% (9.903 elevi).
La proba de Matematică note mai mari sau egale cu 5 au obţinut 60,58%, faţă de 59,77% în 2021. 244 de elevi au obţinut nota 10. Pe segmentul de notare 5 – 10, cele mai multe note se situează pe tranşa 5 – 5.99: 25.154, iar rata de de prezenţă a fost de 91,69% faţă de 158.496 de elevi.
„Rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele pot fi trecute în catalog. Reamintim că obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu exigenţele pe care le implică acest examen, respectiv stabilirea şi conştientizarea nivelului real de pregătire în vederea optimizării rezultatelor”, susţine Ministerul Educaţiei.