Noul Mers al trenurilor 2021-2022, care intră în vigoare din 12 decembrie, prevede circulaţia zilnică, în medie, a 1.200 de trenuri operate de CFR Călători, în funcţie de perioada din an, conform unui comunicat al companiei.
Noul Mers al Trenurilor va fi valabil până la data de 10 decembrie 2022.
„Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă, atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile”, subliniază reprezentanţii societăţii.
Potrivit comunicatului, CFR Călători şi MAV Start au convenit asupra îmbunătăţirii ofertei de transport România – Ungaria prin frontiera Curtici, asigurându-se pe timpul zilei trenuri în cadenţă la interval de două ore. Au fost introduse în plus patru perechi de trenuri, o pereche (BEGA – IR 378 şi IR 377) în relaţia Timişoara – Budapesta şi retur, două perechi (MUREŞ şi CRIŞ – IR 374, IR 375, IR 376 şi IR 379) în relaţia Arad – Budapesta şi retur, o pereche (ZARAND – IR 370 şi IR 371) în relaţia Arad – Szolnok şi retur.
Altă noutate va fi cursa Craiova – Timişoara – Arad şi retur (IR 349 şi IR 348) cu ataşare/detaşare în Arad şi ramură de la/pentru Cluj Napoca (CORVIN – IR 404 şi IR 405), cu ataşare/detaşare în Szolnok, prin frontiera Episcopia Bihor.
Trenul „PRIETENIA” (IR 401 şi IR 402) va circula de două ori pe săptămână în luna decembrie 2021 (IR 401 Chişinău – Bucureşti în zilele de joi/vineri şi duminică/luni, IR 402 Bucureşti – Chişinău în zilele de luni/marţi şi vineri/sâmbătă) şi de trei ori pe săptămână în anul 2022 (IR 401 Chişinău – Bucureşti în zilele de marţi/miercuri, joi/vineri şi duminică/luni, IR 402 Bucureşti – Chişinău în zilele de luni/marţi, miercuri/joi şi vineri/sâmbătă).
Pe relaţia Bucureşti – Constanţa şi retur au fost planificate trenuri IR şi Regio Expres în cadenţă la interval de o oră. În planul de mers tren 2021/2022 vor circula 24 de trenuri în rang IR şi Regio Expres pe relaţia Bucureşti – Constanţa şi retur, faţă de 13 trenuri IR în planul de mers tren 2020/2021.
În relaţia Constanţa – Bucureşti Nord – Braşov şi retur vor circula trei perechi de trenuri, faţă de două perechi în prezent.
A fost introdus un tren nou de la Craiova la Bucureşti Nord (RE 9018), cu plecare din Craiova la ora 15:52.
În relaţia Piteşti – Craiova şi retur va circula o pereche de trenuri (RE 9013 şi RE 9014) la legătură cu trenurile IR 72 şi IR 73 (Bucureşti Nord – Budapesta şi retur).
Relaţia Bucureşti Nord – Tulcea şi retur va fi asigurată în sezon cu grupă de vagoane directe la/de la trenurile 1981/8653 şi 8656/1684, iar în extrasezon sunt asigurate legături în staţia Medgidia.
În relaţia Galaţi – Constanţa şi retur legătura directă în extrasezon va fi realizată cu trenurile 1732/8201 şi 8204/1730.
Pe ruta Bucureşti – Constanţa, trenurile IR au fost trasate cu viteza maximă de 160 km/h, trenurile Regio Expres au fost trasate cu viteza maximă de 150 km/h, iar trenurile Regio au fost trasate cu viteza maximă de 120 km/h.
Trenurile IR 1741 şi IR 1742 (Bucureşti Nord – Satu Mare) vor avea în compunere grupă de vagoane pentru/de la Târgu Mureş cu ataşare/detaşare în Războieni.
Trenurile IR 1653 şi IR 1654 vor circula pe trase modificate, astfel încât să preia traficul de călători în relaţia Bucureşti Nord – Suceava şi retur asigurând, în Buzău, legătură la/de la trenurile de Constanţa.
Trenurile IR 1861 şi IR 1862 Iaşi – Constanţa şi retur vor circula pe distanţa Iaşi – Buzău şi retur ca ramuri la/de la trenurile IR 1668 şi IR 1667 (Iaşi – Bucureşti Nord şi retur).
Ca urmare a deciziei CFR SA de specializare a traficului pe magistrala feroviară 700, trenurile spre Aeroportul Henri Coandă vor circula pe ruta Bucureşti Nord – Pajura – Mogoşoaia fără modificarea duratei de parcurs, iar celelalte trenuri vor circula pe ruta Bucureşti Nord – Chitila – Mogoşoaia cu o durată de parcurs mai mare cu aproximativ 10 minute.
Pentru preluarea traficului de călători pe relaţia Galaţi – Buzău – Bucureşti Nord s-a introdus un tren nou (IR 1570), cu plecare din staţia Galaţi la ora 5:21.