Connect with us

Social News

Aproape 700 de apeluri, în ianuarie, la linia telefonică destinată violenţei domestice, discriminării şi traficului de persoane

Aproape 700 de apeluri au fost primite, în ianuarie, la Helpline-ul 0800.500.333, linie telefonică naţională non-stop, gratuită, destinată victimelor violenţei domestice, discriminării pe criteriul de sex şi traficului de persoane din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi (ANES).

Potrivit unui comunicat al ANES transmis joi, din totalul de 668 de apeluri primite, 453 au fost preluate, 187 au fost scurte, iar 28 – pierdute (operatorul call-center era angajat într-o altă convorbire).

Cele 453 de apeluri preluate, din punctul de vedere al domeniului pentru care a fost apelată linia telefonică, sunt clasificate astfel: 180 în domeniul violenţei domestice, două privind traficul de persoane, unul despre egalitatea de gen, patru referitor la violenţa sexuală – alt context decât violenţa domestică, două în domeniul hărţuirii la locul de muncă şi 264 în alt domeniu – nu au fost de competenţa ANES.

Din punctul de vedere al calităţii persoanei apelante, statistica este: pentru cele 180 de apeluri în domeniul violenţei domestice (inclusiv reveniri): în calitate de victimă au apelat linia telefonică 127 de persoane, ca martori au sunat 48, iar în ceea priveşte categoria „alte persoane” (cetăţeanul nu a declarat în ce calitate a apelat linia telefonică) au fost efectuate cinci apeluri; pentru apelurile în domeniul traficului de persoane ca martor a apelat linia telefonică o persoană, iar din categoria cetăţenilor care nu au declarat în ce calitate au apelat linia telefonică a fost efectuat un apel.

În cazul apelurilor în domeniul egalităţii de gen, ca martor a apelat linia telefonică o persoană; în domeniul violenţei sexuale – alt context decât violenţa domestică, în calitate de victimă – patru persoane; hărţuire la locul de muncă, în calitate de martor – o persoană; cetăţeni care nu au declarat în ce calitate au apelat linia telefonică – un apel.

În ceea ce priveşte tipurile de violenţă ce au fost semnalate (inclusiv în cazul unor reveniri ale apelantului), în cazuri de violenţă domestică şi pentru situaţiile în care persoana apelantă şi-a exprimat disponibilitatea de a oferi detalii în acest sens, situaţia înregistrată este următoarea: 100 de acte de violenţă fizică, 147 de violenţă verbală, 146 de acte de violenţă psihologică, trei de violenţă socială, patru de violenţă sexuală, cinci acte de violenţă economică şi trei de violenţă cibernetică. În cazul unui apel, de regulă sunt semnalate mai multe tipuri de violenţă.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință