Connect with us

Social

ANPC înfiinţează Comandamentul pentru Energie, pentru verificarea neregulilor din facturi. Amenzi în valoare de 450.000 de lei

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor înfiinţează Comandamentul pentru Energie, ca urmare a numărului mare de reclamaţii depuse de cetăţeni în contextul facturării consumului de energie electrică şi de gaze naturale către consumatorii persoane fizice

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) înfiinţează Comandamentul pentru Energie, ca urmare a numărului mare de reclamaţii depuse de cetăţeni în contextul facturării consumului de energie electrică şi de gaze naturale către consumatorii persoane fizice, se menţionează într-un comunicat remis joi de instituţie.

Totodată, ANPC a decis înfiinţarea Comandamentului pentru Energie din cauza complexităţii neregulilor constatate în teren în cele 5 zile de când au început verificările în acest domeniu, se precizează în comunicat.

Potrivit sursei, noua structură va reuni comisari ANPC din toată ţara şi va include echipe de control suplimentare în zonele în care numărul de reclamaţii din partea cetăţenilor este mai mare, pentru a putea efectua cu celeritate verificările necesare.

Comandamentul pentru Energie are rolul de a gestiona rapid volumul de informaţii sosite în urma controalelor de pe întreg teritoriul ţării şi de a asigura colaborarea cu alte instituţii ale statului abilitate în soluţionarea problemelor evidenţiate de control atunci când acestea exced competenţele ANPC.

Comandamentul pentru Energie va fi coordonat de preşedintele ANPC, Mihai Culeafă, şi de directorul general al ANPC, Paul Anghel, şi va funcţiona până la data de 31 martie 2022, termenul până la care acţionează Legea 259/2021.

ANPC transmite consumatorilor etapele pe care aceştia trebuie să le parcurgă atunci când primesc o factură pe care o consideră incorectă: să verifice dacă valoarea consumului din factură este în limitele celei prevăzute în contract; să verifice dacă preţul unitar pentru consumul măsurat după data de 1 noiembrie 2021 este de maxim 0,525 lei/kWh la energie electrică şi 0,25 lei/kWh la gaze naturale, astfel încât preţul total, cu toate taxele incluse, să nu depăşească 1 leu/kWh la energie electrică şi 0,37 lei/kWh, la gaze naturale; să existe rubrica de preţ compensat/plafonat pe factura corespunzătoare consumului de energie după 1 noiembrie 2021.

Atunci când consumatorii constatată că cel puţin una dintre aceste situaţii este reală în cazul facturilor pe care le-au primit, trebuie să solicite clarificări furnizorului de energie respectiv, se menţionează în comunicatul ANPC.

În continuare, dacă acest demers nu se soluţionează, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris către Comisariatele Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, însoţită de o copie a facturii, precum şi de o copie a răspunsului furnizorului în urma sesizării realizate de către consumator.

Totodată, ANPC alocă un număr de telefon şi o adresă de e-mail dedicate îmbunătăţirii comunicării cu consumatorii pe tema energiei electrice şi a a gazelor naturale.

Astfel, pentru reclamaţii, consumatorii pot apela numărul de telefon 021.307.67.89, de luni până vineri, între orele 8.00-16.00, sau le pot transmite la adresa de e-mail energie@anpc.ro.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi în valoare de 450.000 de lei unui număr de 27 de companii furnizoare de electricitate şi de gaze naturale, în cadrul controalelor derulate de Comandamentul pentru Energie al instituţiei în perioada 6-13 ianuarie, se menţionează într-un comunicat remis vineri de ANPC.

În această primă săptămână a controalelor, comisarii ANPC au verificat 72 de puncte de lucru ale operatorilor economici furnizori de energie din întreaga ţară, se precizează în comunicat.

În afară de amenzi, ANPC a dispus furnizorilor la care s-au constatat abateri să recalculeze toate facturile care nu respectă prevederile legii.

Totodată, ANPC a emis 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii.

ANPC a verificat în această perioadă puncte de lucru ale următoarelor companii furnizoare de energie: CEZ Vânzare SA, Distrigaz Sud Reţele, Engie România, RCS & RDS SA, Enel Energie Muntenia, Electrica Furnizare SA, Digi Energy, Pado Group Infrastructures SRL, E.ON Energie România SA, Euro Seven Industry SRL, Restart Energy One SRL, Gaz Vest, Megaconstruct SA, Gazmir Iaşi SRL, Grenerg SRL, Res Energy Solutions SA, Distrigaz Vest SA, CPL Concordia România SRL, CIS Gaz SA, Speakover Romance SRL, Premier Energy SRL, Gaz Nord Est Hârlău, Prisma Serv Company SRL, Gaz Est SA, Prisma Gaz SRL, MVM Trade Energy Plus SRL, Nova Power, Electric & Gaz Power Trade SRL, SST Group Transilvania SRL, Nord Gaz SRL.

Printre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC se numără: neaplicarea plafonării şi compensării preţurilor conform OUG 118/2021 începând cu 01.11.2021; tabelul privind consumul de energie electrică de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referinţă, inclusiv marja de 10%; informările privind compensarea facturilor de energie electrică şi gaze naturale transmise clienţilor nu conţin elementele din care este compus preţul la care se aplică compensarea; nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor; nerespectarea termenului de răspuns la solicitările petenţilor de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică şi gaze naturale, punând consumatorii în situaţia de a nu cunoaşte statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.

Totodată, ANPC a mai constatat următoarele abateri: contractele emise nu conţin preţul serviciilor din preţul gazului, doar preţul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate; diferenţe de preţ între 2 notificări privind preţul emis de operatorul economic unui consumator; împiedicarea sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuţiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns; procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preţ au fost primite de consumatori; practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință