Connect with us

Social

ANPC: Cumpărătorii trebuie să se informeze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor în perioada reducerilor de Black Friday

Cumpărătorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor în special în perioada marilor reduceri de preţuri

Cumpărătorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este şi Black Friday, atrage atenţia directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel.

De asemenea, el recomandă consumatorilor verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, mai ales că această practică a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice.

Astfel, pentru cumpărături avantajoase în perioada ofertelor de Black Friday, reprezentantul ANPC recomandă verificarea stocului existent, a preţului afişat, dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA) precum şi dacă include costul de livrare.

Potrivit sursei citate, comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informaţii, precum: datele de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală); caracteristicile esenţiale ale produsului; preţul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalităţile de plată şi de livrare; perioada de valabilitate a ofertei; durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

Vânzătorul rambursează consumatorului toate sumele pe care le-a primit, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului prin cererea de retur.

Cu toate acestea, consumatorul suportă costurile directe legate de returnarea produselor, atrage atenţia Anghel.

Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării, menţionează reprezentantul ANPC.

De asemenea, consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare ale magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor.

Pentru magazinele online, legea stabileşte un termen de 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului în care consumatorul poate renunţa la achiziţie, fără a oferi vreun motiv şi fără costuri suplimentare. Unele magazine online, ca parte a politicii lor comerciale, au extins acest termen la 30 sau chiar 60 de zile. Dacă vânzătorul nu trimite un curier pentru ridicarea produsului, consumatorul va trebui să plătească returul.

Comerciantul este obligat să ramburseze preţul plătit (inclusiv costurile de livrare a produsului la tine) în termen de maxim 14 zile de la momentul în care consumatorul a renunţat la contract.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință