Connect with us

Social

Angajaţii din România îşi doresc să regăsească frecvent voucherele de vacanţă în oferta de angajare

Angajaţii din România consideră voucherele de vacanţă un beneficiu extra-salarial atractiv care şi-ar dori să fie regăsit mai frecvent în oferta de angajare, arată datele unui studiu de piaţă realizat de Alianţa pentru Turism (APT), împreună cu Asociaţia Profesională a Emitenţilor de Tichete (APET).

În acelaşi timp, multe dintre companii fie nu au resursele necesară să îl ofere, fie au neclarităţi despre cum poate fi implementat.

Datele colectate de studiul desfăşurat de APET în parteneriat cu APT arată că, în România, unele companii aleg să nu ofere vouchere de vacanţă pentru că nu au resursele necesare. Deşi un beneficiu avantajos din punct de vedere fiscal, oferirea de vouchere presupune un cost semnificativ care trebuie susţinut de companie din resurse proprii. Totuşi, trendul în rândul companiilor private este unul semnificativ crescător, de la an la an. Conform studiului, în cazul companiilor care au ales să ofere vouchere de vacanţă angajaţilor, beneficiul cel mai important a fost cel fiscal. Avantajele fiscale conferă un cost mai mic şi, în egală măsură, creşterea şansei ca angajatorul să îşi poată permite oferirea acestui beneficiu, se precizează în comunicat.

Mai mult, companiile consideră că scoaterea impozitului de 10% poate ridica atractivitatea beneficiului, în contextul includerii şi taxării cu CASS 10%.

Potrivit documentului citat, de cele mai multe ori, sumele pe care angajaţii le primesc prin voucherele de vacanţă nu acoperă un sejur complet. Sumele acordate sunt, în medie de 2.200 de lei pe an, de aceea, angajaţii îşi doresc să le fie acoperite integral costurile pentru concediu. În medie, angajaţii îşi doresc ca sumele oferite prin voucherele de vacanţă să acopere un sejur de 5 zile pentru o familie de trei persoane (doi adulţi şi un copil), care să includă cazare şi masă într-o unitate de nivel mediu.

„Oferirea de vouchere de vacanţă are efecte asupra comportamentului angajaţilor, astfel că cei care preferă destinaţii în afara ţării adaugă şi o vacanţă în România, pe care o plătesc cu vouchere. În acelaşi timp, angajaţii care mergeau oricum în concedii în România folosesc acum voucherele pentru a acoperi cât mai mult din costul total al concediului. Cel mai mare impact este asupra angajaţilor pentru care primirea de vouchere de vacanţă înseamnă acces la cel puţin o vacanţă pe an, dar ele contribuie şi la creşterea numărului de nopţi petrecute într-un sejur, un număr mai mare de călătorii sau sporirea calităţii unităţilor de cazare alese”, subliniază comunicatul.

Asociaţiile de profil arată, în context, că voucherele de vacanţă au un puternic impact pozitiv la nivel macroeconomic în condiţiile în care pentru fiecare 1 leu acordat în vouchere sunt generate 0,12 lei venituri la bugetul de stat, cu un efect direct de 0,0022 lei în cifra de afaceri în HORECA şi 0,025 lei în cifra de afaceri a tur-operatorilor şi agenţiilor de turism. Mai mult, prin voucherele de vacanţă a fost impulsionată creşterea gradului de ocupare din staţiunile populare, valoarea medie a unei rezervări fiind de 2.500 de lei, din care aproximativ 1.500 de lei acoperiţi cu vouchere, menţionează sursa citată.

Cercetarea de piaţă a fost realizată de Mercury Research şi a analizat motivaţia acordării voucherelor de vacanţă de angajatorii din domeniul privat, utilizând metode calitative de cercetare, pe un eşantion de 262 de companii din mediul privat şi 253 de angajaţi.

Continue Reading
Click to comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Tendință